Adresy do doręczeń elektronicznych – nowy termin wdrożenia obowiązku
02.01.2024 / Obrót nieruchomościami / Obsługa procesu inwestycyjnego / Finansowanie biznesu / Postępowania sądowe i arbitrażowe / Ochrona danych osobowych / Mediacje / Adrianna Socha
W poprzednich artykułach dot. adresów do doręczeń elektronicznych informowaliśmy Państwa o zaktualizowaniu obowiązku założenia adresów do doręczeń elektronicznych przez przedsiębiorców i pełnomocników profesjonalnych po opublikowaniu nowego komunikatu Ministra Cyfryzacji z uwagi na nowelizację ustawy o doręczeniach elektronicznych.
W dniu 22 grudnia 2023 roku ogłoszony został Komunikat Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2023 r. zmieniający komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym, zgodnie z którym nowy termin wdrożenia obowiązku stosowania adresów elektronicznych przypada na 1 października 2024 roku. Od tego dnia zobowiązani są do korzystania z adresów do doręczeń elektronicznych pełnomocnicy procesowi, a w ciągu 3 miesięcy od tej daty – podmioty wpisane do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, tj. od dnia 1 stycznia 2025 roku.
Pozostałe aktualności
Adresy do doręczeń elektronicznych – co należy wiedzieć?
Nowe uprawnienia firm windykacyjnych a skuteczność odzyskiwania wierzytelności i ochrona wierzycieli
Obostrzenie odpowiedzialności karnej za przestępstwa menedżerskie
Zmiany w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym